Τι πρέπει να λάβω υπόψη μου για τις καταναλωτικές τάσεις το 2023
Οι συμπεριφορές των καταναλωτών μελετώνται και αναλύονται κάθε χρόνο, προσφέροντας μας χρήσιμα συμπεράσματα. Οι επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν υπόψη τους τα δεδομένα αυτά, για να καταλήξουν σε κερδοφόρες ιδέες.
Οι τάσεις των καταναλωτών διαμορφώνονται από το περιβάλλον και τις συνθήκες ζωής τους.
Ας δούμε επιλεκτικά κάποιες από αυτές*:
1. Επιστροφή στις ατομικές ανάγκες
Μετά από δύο χρόνια εστίασης στις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, οι καταναλωτές θέλουν να επιστρέψουν στη φροντίδα του εαυτού τους σε όλα τα επίπεδα. Αναζητούνται νέες εμπειρίες, νέες γεύσεις και το κυρίαρχο στοιχείο είναι ο επαναπροσδιορισμός.
Ιδέα: Δημιουργήστε πακέτα εμπειριών, συνδυάζοντας προϊόντα και υπηρεσίες. Χρησιμοποιείστε στοιχεία που θα ξεκλειδώσουν την προσωπικότητα και τις ατομικές ανάγκες των πελατών σας. Δείξτε τους πώς μπορούν να αναδείξουν την ταυτότητα τους μέσα από αυτό που προσφέρετε.
2. Βάλτε τον καταναλωτή μέσα στα κέντρα λήψης αποφάσεων
Οι πελάτες σας είναι αυτοί που διαμορφώνουν μαζί σας αυτά που προσφέρετε. Σύμφωνα με αυτή την τάση, η εστίαση σας δεν θα πρέπει να είναι στο brand σας, με την έννοια ότι το brand δε θα καθορίζει τη ζήτηση. Οι καταναλωτές αποφασίζουν πού θα στραφούν και ποια brand θα ανταμείψουν.
Ιδέα: Συνδεθείτε ουσιαστικά με τους πελάτες σας, και τους πιθανούς πελάτες σας. Περιορίστε την τακτική προώθησης των προϊόντων σας στα κανάλια επικοινωνίας σας, και βρείτε τρόπο να κάνετε τους πελάτες να μιλήσουν για εσάς. Ανακαλύψτε τους micro influencers που μπορούν να συμβαδίσουν με τη φιλοσοφία σας.
3. Περιορισμός του υπερβολικού θορύβου
Όσο περισσότερο η τεχνολογία μπαίνει στη ζωή μας, τόσο πρέπει να κάνουμε διαλείμματα από τις αρνητικές επιδράσεις της. Οι πελάτες σας προσπαθούν να μειώσουν την πληροφορία που δέχονται καθημερινά, και να βρουν τρόπους αποτοξίνωσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές.
Ιδέα: Σχεδιάστε πολύ προσεκτικά το περιεχόμενο σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και τα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε. Σκεφτείτε και δράστε στρατηγικά.
Λόγω της αυξανόμενης πίεσης που υφίστανται οι καταναλωτές, οι ανάγκες και οι συμπεριφορές τους θα αλλάξουν πολύ στο άμεσο μέλλον. Η επιχείρηση σας θα πρέπει να συμμετέχει σε αυτές τις αλλαγές.
* Πηγή: Mintel’s 2023 Global Consumer Trends – mintel.com